Czym jest Toastmasters w kilku słowach?

Toastmasters to międzynarodowa organizacja non-profit, która od ponad 90 lat na całym świecie daje możliwość rozwijania swoich kompetencji miękkich, takich jak przemawianie publiczne i przywództwo.

Kto może być członkiem tej organizacji?

Każda osoba, która ukończyła 18 lat. W klubach Toastmasters można spotkać pełen przekrój wiekowy osób.

Czy przyjście jako gość wiąże się z opłatami?

Nie. Każda osoba może przyjść dowolną ilość razy jako gość i nie będzie ponosiła w związku z tym żadnych kosztów. Dopiero gdy gość zdecyduje się na dołączenie do organizacji wnosi opłaty członkowskie.

Ile kosztuje członkostwo w Toastmasters?

Jednorazowa opłata rejestracyjna wynosi około 80 zł. w ramach tej opłaty otrzymujemy 2 książki: Kompetentny Mówca oraz Kompetentny Lider. Oprócz tego płaci się półroczne składki członkowskie w wysokości około 250 zł. Wszystkie te opłaty klub przekazuje do centrali w USA.

Czy jeśli się zapiszę do klubu, to muszę chodzić na spotkania?

Nie. W Toastmasters dużo można, ale nic nie trzeba. Od Ciebie zależy ile czasu przeznaczysz na spotkania.

Czy można być członkiem w kilku klubach?

Tak. Są osoby, które mają wykupione członkostwo w kilku klubach.

Czy wszystkie spotkania są takie same?

I tak i nie. Każde spotkanie Toastmasters odbywa się wg określonej agendy. Jednakże nigdy nie ma takiego samego spotkania – zawsze uczymy się czegoś nowego.

Jakie dodatkowe korzyści płyną ze spotkań?

Oprócz wzrostu pewności siebie można podszkolić np. język – organizujemy spotkania klubów anglojęzycznych, niemieckojęzycznych oraz spotkania klubów o tematyce biznesowej.

Czym Toastmasters różni się od innych tego typu szkoleń?

Jest wiele rzeczy, które wyróżnia Toastmasters na tle innych szkoleń:

  1. Cena. Większość szkoleń oferuje kilku-kilkunastodniowe kursy, których ceny są bardzo wysokie. W TM półroczna składka wynosi 250 zł.
  2. Praktyka. W TM uczymy się głównie poprzez praktykę. Będąc członkiem organizacji nie siedzisz “na szkoleniu” i nie słuchasz jak wykładowca dzieli się swoją wiedzą. Stawiamy na praktykę, dzięki której szybciej się rozwijamy.
  3. Informacja zwrotna. Podczas każdego spotkania, po naszym występie, otrzymujemy wiele informacji zwrotnych. Dzięki temu w stały sposób mamy możliwość poprawienia swoich umiejętności.

Czy Wasza organizacja nauczy mnie przemawiać?

Nie. To Ty jesteś odpowiedzialny za swój rozwój. Z pewnością znajdzie się wiele osób, które będą Cię wspierać. Jednakże tylko od Ciebie będzie zależało czy nauczysz się przemawiać, czy nie.